canada2017.reismee.nl

Dag 5 Drumheller

Beste lezers

Vandaag weer een mooie dag. Het weer valt wel wat tegen. In Drumheller is het zeer vaak heet weer maar nu is het 21 graden en geregeld een buitje regen. Jammer maar we vermaken ons prima na een heerlijk ontbijt, eieren, spek en toast, zijn we gaan douchen en hebben we alles in de motor home gereed gemaakt om te gaan rijden. Vlakbij de campground bevind zich een brug die hangt aan ijzeren kabels en je loopt over ijzeren platen met gaten er in. Mensen die mij goed kennen weten dat ik dat echt niet fijn vind om overheen te lopen. Ik doe dat ook niet als ze in de grond liggen. Maar ja, als je wat wilt zien moet je er over heen. Dus met wiebelende knieën ben ik naar de overkant gelopen. Eng maar ik heb het gedaan??

Aan de overkant waren bergen van zand, kolen etc. Ooit was er een rivier en door droog komen te staan en erosie zijn er bergen ontstaan. Sam heeft er op geklommen en mooie stenen gevonden voor zijn verzameling. Erg bijzonder om te zien. En ja we moesten ook weer terug over de brug.

Daarna zijn we een klein stukje doorgereden en kwamen we bij de hoodoos aan. Dit zijn uitgesleten pilaren door erosie. Je kan er om heen lopen en op een groot gedeelte kun klimmen. Sam waren we dus al snel kwijt. Hij heeft heerlijk geklommen en wederom stenen gevonden.

Daarna zijn we naar de Wallmart gereden voor boodschappen en lunch in de motor home.

Nog een klein stukje rijden we we kwamen aan bij het dinosaurus museum van Drumheller. In de Drumheller en verder in Alberta hebben ze veel dinosaurus botten gevonden en ook van andere dieren. Het is een mooi museum. Ook kun je zien hoe ze aan het werk zijn in het museum. Leuk was dat we op een grote parkeerplaats stonden en het een eind lopen was naar het museum maar er kwam een golfkar aan die ons mee nam naar de ingang. We hebben lang rond gelopen in het museum om alles te zien.

Terug gekomen op de campground stond er tor onze verbazing iemand anders op onze plek. Wanda is terug gereden naar de office om uit te zoeken wat er aan de hand was. Daar bleek dat ze voor 1 nacht had gereserveerd en niet voor 2. Foutje bedankt. Maar gelukkig was er nog een andere plek vrij en konden we ons weer instaleren met de motor home. Helaas wel in de regen. Dus de rest van de avond zijn we binnen gebleven. We hebben heerlijk gegeten uit de crockpot die al de hele dag aan heeft gestaan in de motor home. Dus daar rook het ook heerlijk al de hele dag.

Het was weer een mooie dag met verassingen. Morgen gaan we op weg naar Stetler.

Groet Danny, Karin en Sam.

Sjanie

Jammer van het weer, maar jullie zullen genoeg indrukken te verwerken krijgen
zodat de regen in het niet zal vallen. Wat zien en beleven jullie veel en er komt nog veel meer.
Geniet er van.