canada2017.reismee.nl

Dag 7 stetler oude stoomtrein

Dag 7

Beste lezers,

Het is alweer dag 7. We vermaken ons prima in de motor home. Het is echt een geweldig vervoermiddel om je in Canada te verplaatsen en alles mee te kunnen nemen. Het is wel wat werk om weg te gaan omdat je dan alles weer moet inklappen etc. Maar met z’n allen is dat goed te doen. Sam weet precies wat hij moet doen en helpt Dave buiten. En wij helpen binnen alles vast te zetten en op te ruimen.

Vandaag zijn we relaxed opgestaan en heeft Wanda voor ons een heerlijk ontbijt gemaakt. Een Mcdonalds ontbijt noemt ze het. Met de sandwichmaker maakt ze een broodje met daartussen kaas, ham en ei. Echt lekker. Sam en Danny zijn na het ontbijt gaan zwemmen in het meer waar we aan stonden. Ik ben mee gegaan om te kijken hoe zij het koude water gingen trotseren. Het was echt koud maar ze hebben gezwommen. Toen we terug kwamen had Wanda gedoucht, een douche met afwisselen warm en koud water. Dus of het echt lekker was kon ze niet zeggen.

Alles weer opgeruimd, slides in en toen zijn we op weg gegaan naar Stetler. Daar stond een oude stoomtrein klaar voor vertrek. De kaartjes stonden op naam van Wanda en we konden onze plaatsen in de trein ook weer vinden door haar naam te zoeken boven de banken. Echt zoals het vroeger ging. We gingen een tot maken naar Big Valley, een klein dorpje in de buurt van Stetler. Onderweg (in de slome trein zoals Sam zei) werd van alles verteld over de trein en de omgeving. Van Wanda hadden we ook een muntje gekregen wat we evt nodig zouden kunnen hebben in een noodsituatie????

Na een tijdje ben ik met Sam een stuk door de trein gaan lopen, in de laatste wagon konden we in het tussenstuk van de trein naar buiten kijken. Dit deden we omdat de trein stil ging staan in de middle of nowhere. Net op het moment dat we naar buiten keken kwamen er paarden met rovers voorbij rijden. Een van hen schreeuwde iets tegen ons en schoot in de lucht met zijn (nep) pistool. “O zei Sam als je iets naar achteren gaat staan dan zien ze je niet” en juist op dat moment kwam er een rover langsrennen. Hij zette zijn pistool in Sam zijn rug en wilde geld. Sam schrok zich rot en gaf zijn muntje snel af. We hebben ons rot gelachen daarna. We zijn een stuk de trein weer doorgelopen en bij de open wagon konden we goed naar buiten kijken. Daar werd een heel toneelstuk opgevoerd met paarden en rovers. Erg komisch. Daarna reed de trein een klein stukje door om in Big Valley te stoppen. Daar hadden we bijna 2 uur om rond te kijken en te eten in een grote tent Het dorpje was klein maar leuk om in rond te wandelen. Wanda vond in een antiek winkeltje nog 2 oude porseleinen KLM huisjes. Op de terugweg was er entertainment in de wagon. Een lange rit in een oude trein met daarbij toch een aantal verassingen.

Terug gereden naar de campground en daar nog een tijdje buiten gezeten. Om 22.30 was er een vuurwerk show op het strand. Samen met Sam ben ik er naar toe gelopen. De andere hebben echt wat gemist. Het was zeer druk op het strand en het was een geweldige show. We hebben echt genoten

Na een lange dag waren we weer terug in de motor home en zijn we gaan slapen.

Tor snel

Danny, Sam en Karin.

Janny

Het is een land van uitersten.Heel leuk

Ernst

Spannende dag.gaan jullie ook nog richting jesperpark? Vandaag is Dick jarig. Enneke en hij zijn deze week hier. Dinsdag rot weer. Vandaag niet veel beter. Goede reis verder. Groeten van Dolly en Ernst.

Jacqueline de Groot

Ben echt benieuwd naar de foto's