canada2017.reismee.nl

Dag 16 fort Edmonton park

Dag 16

Lekker uitgeslapen in Edmonton. Sam had nog wel langer willen slapen maar er stond nog iets op het programma. Dus toch maar douchen en aankleden.

De vriendin van Wanda en haar kleindochter zouden mee gaan maar helaas ging dat niet door.

We zijn naar Fort Edmonton park geweest de hele dag. Een park wat de geschiedenis van Edmonton laat zien. Hoe ze leefden in 1845 tot 1920. Er staan huisjes die origineel zijn. Deze hebben ze verplaatst naar dit park. Een van de huizen ken Wanda van haaf jeugd. Hier liep ze vaak langs.

Overal kon je naar binnen om rond te kijken en liepen er mensen in kostuum. Als eerste gingen we met een oude trein naar de andere kant van het park. Sam dacht al “ o, nlee weer een trage trein” maar dit keer viel het mee en was het maar een klein stukje.

We hebben het hele park bekeken en geëindigd in een theater. Daar werd een film gedraaid over de geschiedenis van Edmonton in 4d. Er viel sneeuw naar beneden, de stoelen trilde en de temperatuur zakte naar beneden toen de sneeuw in beeld kwam. Erg gaaf was dat.

Na alles gezien te hebben zijn we terug gereden naar huis om even uit te rusten.

Om Dave en Wanda te bedanken voor alles hebben we ze mee uit eten genomen bij een sushi restaurant. Voor Sam even lastig om dat het niet zo gaat als in Nederland met een all you can eat concept. En probeer dan maar eens de menukaart te begrijpen. Maar het is gelukt en hij heeft heerlijk gegeten. En ook de anderen hebben genoten.

Morgen echt de laatste dag.

Groetjes

Ernst