canada2017.reismee.nl

Dag 14 Jasper en hot springs

Dag 14

Vanochtend werden we wakker van de regen. Het duurde maar even maar toch niet fijn. Gelukkig was het droog om alles weer gereed te maken voor vertrek. Maar niet voordat we weer van een heerlijk ontbijt hadden genoten. Ontbijt is steeds groot en lunch is ergens tussendoor in de motor home. Vandaag kregen we voor de 3e keer McDonald muffin en dat smaakt prima. Na het ontbijt naar Jasper gereden, een touristisch dorp. Eerst getankt en daarna rond gereden in het dorp om daarna door te rijden naar de hotsprings van Jasper. Dit was nog wel een stukje rijden. Onderweg kwamen we een hele groep herten tegen langs de weg. Vele auto’s staan langs de weg stil om te kijken maar ook vele mensen stappen uit de auto wat erg stom is. Mannetjes herten kunnen erg gevaarlijk zijn als je te dicht bijkomt. We zijn dus veilig in de motor home gebleven en hebben mooie foto’s gemaakt.

De weg naar de hotsprings ging op het laatst wel erg steil omhoog maar onze motor home heeft ons er prima naar toe gebracht. Een parkeerplek vinden is een ander ding. Er waren op de parkeerplaats 5 plekken voor motor homes. Maar dan moeten er niet gewone kleine busjes op gaan staan. Wij zijn vast in de rij gaan staan en Wanda kon later bij ons aansluiten. Het was heerlijk in de hotsprings, mooi uitzicht en heet water.

Laat in de middag terug gereden naar Jasper om te shoppen en koffie te drinken. Overal waar we komen loopt Sam winkels in waar je stenen en mineralen kan kopen. Gelukkig weet hij ook goed of stenen echt of nep zijn. Hij verbaasde zich dan ook geregeld over de prijzen. Ondertussen heeft hij heel wat stenen verzameld en ook stenen gevonden in de gletsjer. Het blijft gek dat een 14 jarige puber zo geïnteresseerd is in stenen en mineralen maar ook erg fijn dat hij een hobby heeft.

We konden binnen 10 minuten op de campground zijn als we niet een trein tegen komen. 67 wagons en 5 locomotieven hadden er 32 minuten voor nodig om weg te rijden. Vooruit, achteruit, vooruit en dan weer achteruit. En wij veel lol

Op de campground konden we onze plek upgraden naar een plek met service. Dat is een stuk beter omdat het weer slecht is en het daardoor sneller donker is en je meer licht nodig hebt. Nu konden we alles makkelijk gebruiken. Wanda en Danny hebben samen gekookt.

Op tijd naar bed gegaan, de laatste nacht in de motor home. We gaan jet nog missen.

Morgen een lange reis naar Edmonton

Groetjes van ons

Janny

Nou de laatste paar dagen en dan weer een lange vliegreis. Tot vrijdag