canada2017.reismee.nl

Dag 13 Lake Louise naar Jasper

Dag 13

Lake Louise naar Jasper.

Na het opstaan en ontbijt zijn we vertrokken bij de campground in Lake Louise. We zijn met de motor home naar Lake Louise gereden. De motor home hebben we nog een keer geparkeerd op de parkeerplaats van de Gondola bij Lake Louise. Vanuit daar ging er een bus naar het grote hotel bij Lake Louise. Eerst zijn we even naar binnen gegaan bij de kaartverkoop voor de Gondola om de foto van de dag ervoor alsnog te regelen. Het geld was niet afgeschreven en een foto hadden we ook niet ontvangen per mail. Nu lukt het gelukkig wel en waren we met 2 minuten klaar en kregen we de foto per mail binnen.

De bus kwam met 10 minuten en gelukkig konden we nog mee als laatste. Na een rit van 15 minuten waren we bij het grote hotel van Lake Louise. Dit ligt aan de kop van het meer. Het water in het meer heeft een lichtblauwe kleur. Dit komt door het sediment, het gruis van de stenen die in het water komen. Het water is wel schoon maar niet drinkbaar. We hebben daar even rondgelopen en net als iedereen foto’s gemaakt. Het hotel heeft een prachtig terras met uitzicht op het meer. Lekker wat gedronken en gegeten.

Daarna moesten we wat langer wachten op de bus om terug te gaan naar de motor home maar het was mooi weer dus geen probleem. Vanuit Lake Louise zijn we op weg gegaan naar Jasper, de Colombia icefields. Dit was ongeveer 1,5 uur rijden maar door de mountains gaat het niet zo vlot.

Onderweg hadden we prachtig weer en mooie uitzichten op de mountains.

Laat in de middag kwamen we aan bij de Colombia icefields glacier en de skywalk. Dit hebben we met z’n drieën gedaan. Wanda is wel mee gelopen naar de kaartverkoop en daarna terug gegaan naar de motor home. Daar heeft ze met Dave gewacht tot dat we terug kwamen 2,5 uur later.

Wij gingen met een bus richting de gletsjer om vervolgens over te stappen naar een zeer grote monstertruck met ongelooflijk grote wielen. Onderweg werd er van alles verteld over de gletsjer en de monstertruck. We reden met de monstertruck langzaam naar boven. Op een gegeven moment ging de weg steil omhoog, we kropen de berg op. Dwars door het water en over het ijs. Op de gletsjer stopte hij en mochten we uitstappen. De zon scheen, felle wind en koud was het op de gletsjer maar we waren er redelijk op gekleed. Wat was het mooi op de gletsjer, helder water wat naar beneden kwam en wat je zo kon drinken. We hebben vele foto’s gemaakt. Ook hebben we veel lol gehad om mensen die weinig kleding aan hadden en met slippertjes over het ijs liepen, niet echt een pretje leek ons. Na een half uur gingen we weer terug met de monstertruck naar beneden waar een bus weer op ons wachtte om naar de skywalk te gaan. In de bus vertelde de chauffeuse al dat er een zwarte beer gespot was op de berg. En ja er liep een grote zwarte beer over de berg. Wat een prachtig gezicht. Op de terugweg hebben we de beer nog een keer gezien.

De skywalk is een stalen constructie met glasplaten waar je over geen loopt wat uitsteekt uit een berg. Het was mooi om op die manier naar beneden te kijken maar we hadden er iets meer van verwacht . De foto’s in de folder leken te zeggen dat je boven het ijs liep en er iets meer te beleven viel. Maar nee. Maar het was geweldig om dit hele avontuur gedaan te hebben.

Terug gekomen in de motor home zijn we nog 1,5 uur doorgereden naar de campground in Jasper. Op onze weg naar Jasper reden we nogmaals langs de berg waar we de zwarte beer gezien hadden. We dachten niet dat we de beer voor de 3e keer zouden zien. Wanda stopte toch even en ja hoor daar liep hij nog steeds. Rustig lopend en zoeken naar eten. Dit is echt ongelooflijk gaf Wanda aan.

We waren pas laat in Jasper en we zaten daarom pas om 21.30 u aan ons diner. We hadden nu een plek zonder service dus ook geen elektriciteit waardoor we erg zuinig met de elektriciteit moesten doen.

Tot morgen.

Groetjes Karin, Danny en Sam

Ernst

Zo vindt je in je vakantie toch nog beren op je weg.