canada2017.reismee.nl

Dag 12

Dag 12

Vandaag gaan we van Banff naar Lake Louise. Vanuit de campground zijn we eerst naar een uitkijkpunt de hoodoos van Banff gaan bekijken die tussen de mountains liggen. Daarna zijn we door Banff naar het Banff springs hotel het een en gelukkig konden we ons huis parkeren. Bamff springs is een groot luxe hotel met een zeer prachtig uitzicht op de mountains. Binnen ziet het er prachtig uit met mooie zalen, restaurants en winkeltjes. Eerst hebben we de winkels bekeken. Sam heeft in één van de winkels een mooie steen gekocht. Op het terras buiten aan de achterkant van het hotel hebben we heerlijk in het zonnetje zitten lunchen.

Na de lunch zijn we gereden naar Lake Louise. Daar een tocht met een gondola gemaakt. In een open gondola. Sam was niet erg happy. En mijn favoriete tour was het ook niet maar we hebben het gedaan. Stijl omhoog en 3 keer stopte hij op de heenweg. We hoopte wat wildlife te zien maar dat was helaas niet het geval. Boven was het uitzicht wel geweldig. Je kon de mountains en gletsjers goed zien en ook Lake Louise. Terug met de gondola ging beter aldus Sam. Al met al een fijne tocht. Onderweg werd er een foto van ons gemaakt En omdat we toch al toeristisch bezig waren wilde we die kopen. Lijkt goed te gaan maar nee de machine loopt vast. De volgende dag konden we terug komen om het op te lossen

Het uitparkeren van de motor home verliep nu even anders dan anders. Achter ons bleek een betonnen paal te staan. Helaas had Wanda die niet gezien en raakte hem met de trap die op de achterkant bevestigd zit. Schade lijkt mee te vallen.

Op naar de campground in Lake Louise. Die was niet zo makkelijk te vinden. Maar met Google Maps is het toch gelukt. En we hebben ons extra rondje weer een keer gereden. Wanda rijd bijna wel elke dag wel een keer fout waardoor we een plek moeten vinden om te draaien.

Eerst op de campground water bij gevuld en toen de motor home weer geparkeerd. Heerlijk de hele avond buiten gezeten en gegeten. Morgen echt naar Lake Louise en daarna door Jasper.

Groetjes uit Canada

Janny

Jullie hebben deze reis al veel angsten overwonnen. Knap hoor. Groetjes

Ernst

We hebben de foto van het hotel en de gondels gezien. Best wel eng. Sam meteen over zijn hoogtevrees heen. Groeten Dolly en Ernst