canada2017.reismee.nl

Dag 11 naar Banff

Dag 11 naar Banff

Vannacht hebben we heerlijk geslapen op het terrein van Catherine. Het was warm dus lekker met de deur open geslapen. Rond 6 uur werden Danny en ik wakker van een hard geluid. Dit bleek een eekhoorn in de boom te zijn. Waarschijnlijk stoorde hij zich aan onze aanwezigheid want hij maakte veel lawaai en sprong van tak naar tak. Dit konden we zien vanuit ons bed. We mochten douchen in het huis van Catherine. Maar vóór het ontbijt heb ik heerlijk onder een boom op een bankje gezeten en genoten van de tuin en de zon. Wat een heerlijke plek. Na het ontbijt hebben we de kippen afgekloven maiskolven gegeven. Overal kwamen kippen vandaan, hilarisch om te zien. Hond Trixie had het erg druk met het in de gaten houden van de boom omdat de eekhoorn in de boom zat. Hij had nergens meer oog voor.

We wilden op tijd vertrekken maar doordat het zo gezellig was mislukte dat enigszins en reden we wat laat weg. Eerst terug gereden naar Cranbrook voor de Wallmart en daarna begonnen aan de lange rit richting Banff. Doordat we in de mountains reden, reden we niet al te hard. Door de smoke hadden we ook niet altijd een mooi uitzicht maar de rit was verder prachtig.

Onderweg reden we vlak langs de bosbranden en konden we het vuur zien in de bergen. Erg indrukwekkend om het zo van dichtbij te zien. Er was geen gevaar voor ons gelukkig. Overal om ons heen zagen grote plekken met zwarte dode bomen.

Omdat het al aan de late kant was zijn we eerst naar de hotsprings gereden in Banff om bij te komen van de lange reis. Dave heeft buiten gezeten bij de motor home. Het was erg druk in de hotsprings maar wel lekker warm. Vanuit het warme water konden we genieten van een prachtig uitzicht.

Na de hotsprings een klein stukje gereden naar de campground. Onderweg nog een eland gezien. Dus wildlife genoeg in Canada.

Rond 21.45 uur zaten we aan ons diner. Allerlei left overs van de voorgaande dag gegeten en het smaakte weer heerlijk.

Sam ging voor het slapen naar het toilet en tanden poetsen en kwam geschrokken en stil terug. Hij zei een beer gezien te hebben bij het toilet. We zijn maar niet gaan kijken of het ook echt een beer was.

Welterusten

Groetjes van ons.

Sjanie

Woh, wat een verhaal. Ik geniet mee. Maar uhhhhh. . Ik ga morgen naar de camping en hoop GEEN beer tegen te komen bij het toilet. Haha.
Ik heb daar geen Wifi dus lees ik later pas weer jullie belevenissen.