canada2017.reismee.nl

Dag 9

Dag 9 fort McLeod

Vandaag blijven we in Fort McLeod om van alles te doen. Relaxed opgestaan en ontbeten. Die nacht heeft een stinkdier genoten van onze afgekloven maiskolven. Die lagen in een plastic zak buiten de motor home. Natuurlijk hebben we het opgeruimd zodat jet stinkdier weg bleef.

Na een korte rit kwamen we bij Buffalo haed smashed inn museum. Dit museum is gebouwd in de rotsen van een berg. Dit museum verteld het verhaal van de blackfoot indianen duizenden jaren geleden. Zij leefde in de bergen en zij dreven de Buffalo’s op een bepaalde manier over de rotsen heen en daar vielen ze dan te pletter. Ze leefden van de Buffalo’s en gebruikte alles van het dier. Zoals de huiden om kleding en tipi tenten te maken en de botten om gereedschappen van te maken. Het was een erg interessant museum. Daarna zijn we naar het centrum van Fort McLeod gereden om naar het Fort te gaan. Daar aan gekomen kreeg Wanda een teleurstelling te verwerken. Ze wilde ons meenemen naar een musical ride met paarden in het Fort. Overal stond beschreven dat de laatste show om 3.30u zou zijn. Helaas werd bij de kassa verteld dat deze show niet door ging. Een reden konden ze niet geven. Hier was Wanda niet blij mee want ze wilde het ons vraag laten zien. Jammer maar helaas. Om de middag toch goed te maken heeft ze getrakteerd op een lekker ijsje.

We zijn terug gereden naar de campground om daar diner te maken. Eindelijk de spaghetti die Wanda ons al 3 dagen beloofde. Maar elke keer veranderde ze haar plan. We hebben haar daar lekker mee geplaagd. En natuurlijk aten we er maiskolven bij die we zelf schoonmaken. Boor dtabwe gingen eten zijn we gaan zwemmen op de campground. Het was water was niet echt lekker warm maar wel lekker om even af te koelen. De hot tube die er bij was was heerlijk We waren daar een bezienswaardigheid. Er zat een meisje uit Calgary die vroeg waar we vandaan kwamen en toen ze hoorde dat we uit Amsterdam kwamen begon ze te juichen “wauw ik heb nog nooit iemand gezien en ontmoet uit Amsterdam “. Ze maakte nog net geen foto van ons. Gezellig met haar zitten kletsen verder.

Na het zwemmen hebben we heerlijk gegeten en nog buiten gezeten. Wanda en Dave kunnen dan heerlijk verhalen vertellen over al hun reizen.

Morgen gaan we op weg naar de mountains

Groetjes van ons.

Sjanie

Wat een heerlijke verhalen. Wat zullen jullie genieten. Karin........(ben toch een beetje jaloers) hah

Ernst

Bijzonder om iemand te ontmoeten die nog nooit in Amsterdam is geweest. Gezien het aantal touristen. Wanneer zijn jullie terug in Edmonton. Zaterdag Bingo, die mist Sam toch maar mooi. Het weer blijft hier nog steeds heel matig.Goede reis verder en de groeten aan Wanda en Dave.

Ernst

BIJZONDER OM IEMAND TE ONTMOETEN DIE NOG NOOIT IN AMSTERDAM IS GEWEEST. GEZIEN HET AANTAL TOERISTEN. WANNEER ZIJN JULLIE TERUG IN EDMONTON ? ZATERDAG BINGO, DIE MIST SAM TOCH MAAR MOOI. HET WEER BLIJFT HIER NOG STEEDS HEEL MATIG. GOEDE REIS VERDER EN DE GROETEN AAN WANDA EN DAVE.VOLGENS ONS VERWENNEN ZE JULLIE NOGAL.