canada2017.reismee.nl

Dag 8 lange rit

Dag 8

Vandaag een lange rit voor de boeg. We gaan van Stetler naar Fort Mcleod.

Dus op tijd opgestaan en alles klaar gemaakt voor vertrek. Keurig op tijd zijn we vertrokken. Sam vond dat hij nog niet genoeg had geslapen en is op de bank in de motor home verder gaan slapen.

Het landschap was eerst heuvelachtig en nog aardig groen en langzaam veranderde het in een plat landschap. In dit gedeelte van Canada is het erg droog waardoor er geen boom groeit. De bomen die we zien zijn door mensen geplant. Het gras is eerder geel bruin dan groen. Geregeld zie je een sprinkler installatie over de velden rijden om het gras en gewassen nat te houden en om erosie tegen te gaan. Ze verbouwen hier veel maïs, aardappelen en uien.

Alles lijkt plat en dan in een keer gaat de weg een heel eind naar beneden en rijd je een dal in en net zo snel rijd je weer omhoog. In het dal ligt vaak een rivier maar die staat zeer laag.

Na een lange tijd rijden zijn we even gestopt bij een tankstation in de middle of nowhere. Even de benen gestrekt en toen zijn we verder gereden.

In Taber zijn we eerst gestopt om mais te kopen bij een auto en tentje langs de weg. We hebben 2 grote zakken met maiskolven gekocht. 2 verschillende smaken blijken het te zijn. Mais is iets wat hier veel gegeten wordt in deze tijd van het jaar. Daarna zijn we naar de Wallmart gegaan voor de boodschappen. Dave heeft nadat we klaar waren zijn broer Ed gebeld, die woont in Taber. Deze was net bij de Wallmart geweest ? maar hij kwam weer terug om zijn broer te begroeten. Dus in de motor home hebben we op Ed gewacht. Buiten was het nl erg warm met 32 graden. Ondertussen zijn Danny en Sam naar Tim Hortons gelopen en kwamen terug met een wrap voor Sam en donuts voor iedereen.

Ed is een leuke man die erg lijkt op Dave. Na een half uurtje ging hij er weer vandoor en zijn wij nog 100 km door gereden naar onze campground in Fort McLeod.

De lucht werd steeds donkerder onderweg. Eerst dachten we dat het smoke was vanuit Britisch Colombia maar hoe verder we reden werd duidelijk dat het een tegen lucht betrof. Op de campground begon het al snel te regenen. De maiskolven heeft Wanda 10 minuten gekookt en die eet je met boter en zout erop. Echt heerlijk. We hebben nog wel buiten kunnen eten maar echt lekker was het niet meer. De temperatuur was snel gedaald. Later begon het harder te regenen en te onweren.

Morgen gaan we naar iets vlakbij Fort McLeod. We zijn weer benieuwd.

Danny, Karin en Sam