canada2017.reismee.nl

Dag 6 stetler

Beste lezers

Ik loop wat achter met mijn verhalen maar ik heb niet altijd Wi-Fi waardoor het lastig is om een verhaal te schrijven.

Maar dag 6 begon met een heerlijk ontbijt en daarna hebben we relaxed alles opgeruimd en de motor home gereed gemaakt voor vertrek. We gingen vandaag naar Stetler. Dat is een afstand van ongeveer 100 km maar we hebben er veel langer over gedaan omdat we wederom een verassing kregen.

We kwamen aan in shelbyville, een klein dorpje met een museum. We hadden geen idee waar we terecht kwamen. Dave en Wanda hadden al plezier vooraf. We liepen een klein gebouwtje in met als eerste een soort souvenirshop met van alles en nog wat. Vooral handgemaakte dingen. Wanda heeft betaald en we mochten naar binnen. We waren terecht gekomen in het grover museum in shelbyville. Een grover is een soort woelrat. Dus dachten we echte beestjes te gaan zien maar nee. Het is niet uit te leggen maar in kleine hokjes met raampjes ervoor zag je aangeklede opgezette grovers staan in allerlei situaties. Zoals een schooltje, bruiloft etc etc. Het was echt om te gieren van het lachen. Wanda en Dave moesten weer om ons lachen. Danny heeft overal foto's van gemaakt. Helaas lukt uploaden van de foto's nu niet. Zodra dat lukt zal ik ze hier neer zetten zodat jullie kunnen mee genieten. Deze surprise was echt knettergek.

Na het leuke museum zijn we naar Stetler gereden om boodschappen te doen en te tanken. De tank was bijna leeg dus dat was echt wel nodig. Je komt hier niet zoals in Holland elke 20 km een tankstation tegen. Soms kan daar wel 100 km tussen zitten.

Na het tanken zijn we wezen lunchen bij Tim Hortons. Dat is een tent waar je heerlijke koffie, donuts en wraps kunt eten. Erg lekker. Daarna naar de Wallmart gereden voor boodschappen. We hebben rustig aan gedaan want het regende buiten.

We zijn daarna doorgereden naar de campground. Deze was niet heel makkelijk te vinden maar met gezond verstand en een beetje luisteren naar de navigatie komen we er wel.

Het was dit keer een erg grote campground met veel drukte en herrie. Nadat Dave weer super de motor home heeft geparkeerd samen met Wanda zijn we gaan wandelen richting de winkel voor firewood. Ook maar meteen even doorgelopen naar de beach. Daar was het niet druk want warm was het niet.

We hebben zalmbugers van de BBQ gegeten, erg lekker. Daarna heerlijk bij het kampvuur gezeten. Dat doet bijna heel de campground waardoor het erg rokerig is om ons heen.

Na weer een leuke dag zijn we lekker gaan slapen.

Danny, Sam en Karin

Janny