canada2017.reismee.nl

Dag 4 Edmonton en vertrek

Beste lezers

Op het moment dat ik dit schrijf zijn we in Drumheller en het regent pijpenstelen. Maar gelukkig zitten we binnen en daar is het droog en warm.

Maar goed dag 4. We zijn opgestaan en we hebben ontbeten. Daarna hebben we met z'n allen de motor home ingepakt. Sam heeft net als gisteren Dave geholpen met alles inpakken en ondertussen kreeg hij uitleg over alles in de motor home.

Er is zoveel ruimte in de motor home, ongelooflijk. Er staat een grote Amerikaanse ijskast in met een grote vries ruimte er onder. Wanda vertelde dat er 72 bekers Ben en Jerry ijs in passen. ?. Nu liggen er een stuk of 20 in denk ik. Achterin staat een 2 persoonsbed. Er is een toliet en een douchecabine er naast. Voorin staan 2 grote stoelen voor een passagier en de chauffeur. De keuken is groot en heeft een oven en een magnetron. Voor en achter staat een televisie en er zijn verschillende punten waar je dingen kan opladen. Echt ongelooflijk.

Nadat alles ingepakt was hebben we de honden en de katten gedag gezegd en zijn we gaan rijden. Eerst nog naar de AMA (ANWB) voor passen om de natuurparken en musea in te kunnen gaan.

Om 12.45 u reden we echt weg vanuit Edmonton naar Drumheller. Onderweg zijn we gestopt in een klein dorp in de middle of nowhere. Daar hebben we geluncht en zijn we weer door gereden.

Wanda en Dave vertelde dat er elke dag wel een verassing kregen. Dus we waren erg nieuwsgierig. Op een gegeven moment heeft Dave muziek aangezet waar we niets van begrepen en Wanda stopte de motor home. En wat we toen zagen was ongelooflijk. Vanuit het niets zagen we de kleine broer van de grand canyons uit Amerika. Van bovenaf kon je er in kijken. Het was erg indrukwekkend om te zien. Echt een verassing. Sam heeft in een kleine shop stenen gekocht.

Vanaf daar zijn we door gereden naar Drumheller en de campground voor de 1e overnachting. We keken onze ogen uit hoe Dave Wanda hielp om de motor home te parkeren. Daarna moest er van alles gebeuren om de wagen klaar te maken voor koken en overnachting.

Wanneer de slides uitgeschoven worden is er ongelooflijk veel ruimte in de wagen. Er kan makkelijk een slaapbank worden uitgeklapt om op te slapen. Sam slaapt boven de chauffeurs en passagier stoelen. Zijn bed wordt naar beneden geklapt.

We zijn na het neerzetten van de motor home gaan eten in een Grieks restaurant vlakbij de campground. Het was erg gezellig en het eten was lekker.

Terug gekomen heeft Wanda ons geleerd hoe de bedden moesten worden opgemaakt. En hebben we hard gelachen om Sam die zijn bed moest opmaken maar dat ging niet zo makkelijk. Natuurlijk heb ik hem geholpen en kon hij heerlijk gaan slapen.

Het was de eerste dag in de motor home en er zullen er nog 9 volgen. We zijn benieuwd naar wat we nog allemaal gaan zien. Morgen gaan we naar een museum en ze hebben weer een verassing voor ons in petto

Groetjes van Danny, Sam en Karin