canada2017.reismee.nl

Dag 3, Edmonton

Beste lezers

Vandaag een rustige dag in Edmonton. We zijn rustig opgestaan en hebben ontbeten. Om 9.30u gingen Wanda en Dave weg omdat Dave naar de oogarts moest voor controle. Gelukkig was alles goed met zijn ogen na de laatste operatie.

We zijn daarna met Wanda naar Downtown Edmonton geweest. Dat is het centrum van Edmonton. Dit is echt een ander gedeelte van de stad. Hier zie je de huizen meer dicht op elkaar staan en zie je ook meer dat er armoede is in de stad. Wanda vertelde dat er overal wel mensen leven zonder huis en inkomen maar dat het het meest opvalt in Downtown Edmonton. In de stad wordt erg veel gebouwd op dit moment. Voorheen was Downtown Edmonton er voor de mensen die er werkten of studeerden en was her er vooral na 18.00u doodstil. Nu zie je er steeds meer bars en restaurants komen en gaat de stad meer leven. Vele jonge mensen willen nu wonen in Downtown Edmonton.

We zijn gestopt bij het nieuwe ice stadion. We konden kijken in de hal van het stadion. Het ligt midden in de stad.

Na de sightseeing in de stad zijn we doorgereden naar de garage waar de motor home stond voor een reparatie. We keken onze ogen uit. De motor home is echt zeer groot. Het lijkt wel een touringcar.

Danny mocht terug rijden in de Porsche war geen straf was.

Na het ophalen van de motor home zijn we terug gegaan naar het huis. Wanda en Dave nog even weg gegaan. Sam heeft gespeeld met de hond Asker in de tuin. Hij heeft een grote bal die hij met zijn neus door de tuin jaagt. Asker is een hond uit Nederland. Wanda heeft die een aantal jaar geleden gekocht als puppy in Nederland.

Toen Wanda weer terug was zijn we de boodschappen gaan doen voor de trip met de motor home. Bij de Wallmart hebben ze alles.Terug gekomen bij het huis hebben we alles opgeruimd. En heeft Sam Dave geholpen met het gereed maken van de motor home.

We hebben een zeer heerlijke Angus Steak gegeten die gegrild is op een kleine BBQ. Het smaakte echt super.

Na een heerlijke dag zijn we op tijd gaan slapen.

Janny

Het klinkt allemaal als een sprookje.rijden in een Porsche enz.

Jacqueline

Heel leuk Karin , om jullie zo te volgen

Ernst

Dus klaar voor de grote trip.