canada2017.reismee.nl

Dag 2 Edmonton

Dag 2 in Edmonton

Dag 2 zijn we rond 6.00uur wakker geworden in Edmonton. De heren hebben wat onrustig geslapen maar werden goed wakker. Boven gekomen heeft Wanda ons verteld waar we alles kunnen vinden in de keuken. In het huis is het "help your self, service". Dus dat hebben we gedaan. Er is van alles in huis. Wanda maakt zelf brood wat erg lekker is. En ook het zelfgemaakt bananenbrood valt in de smaak. Na het eten zijn we gaan douchen en aankleden.

Daarna zijn we met Wanda naar de grootste winkel Mall gegaan van Canada, de West Edmonton Mall. Heel veel winkels van heel duur en exclusief tot goedkoop. Alles kun je er vinden. We hebben er dan ook heerlijk gewinkeld. Als eerste gingen we naar de "built a bear" winkel gegaan. Sam mocht iets uitzoeken en hij koos een lieve bruine beer en ik kreeg van Wanda een rendier. Die zijn erg bekend in Canada. We hebben de knuffels zelf gevuld. Erg leuk om te doen. Onze knuffels hebben zelfs een geboorte akte.

Daarna vele winkels gezien. We hebben kleding gekocht bij Aebercrombie and Fitch. Slippers bij de flip flop winkel en cd's. Sam wilde zeer graag zijn monopoly verzameling uitbreiden met een versie uit Canada. Hij dacht er een gevonden te hebben maar volgens Wanda was dit geen Candadese versie. Ze vertelde dat ze er nog een thuis had staan die Sam mocht hebben. De volgende ochtend heeft Sam zijn monopoly gekregen en hij is er zeer blij mee.

In de Mall zijn niet alleen winkels maar ook andere attracties te vinden zoals een bioscoop, voor, waterpark en een pretpark. Sam zag de achtbanen en zei direct "Nee daar ga ik echt niet in". We hebben even staan kijken maar Sam veranderde niet van mening.

Na de lunch zijn we verder gegaan met winkelen. Op het laatst zijn we naar de NFL winkel geweest. Sam heeft een nieuw shirt gekregen van het Canadese voetbalteam uit Edmonton en een pet. Hij is superblij.

Starbucks konden we natuurlijk niet overslaan. Na het vele winkelen zijn we naar de supermarkt gereden om boodschappen te doen. Wijn is in Canada erg duur. Een fles wijn zoals bij Pinot Grigio kost hier gemiddeld 17 Canadese dollar.

Onderweg verteld Wanda van alles over de omgeving.

Thuis gekomen hebben we gegeten en gekletst. Rond 22.00u is Sam naar bed gegaan en niet veel later zijn wij ook naar bed gegaan. Het tijdsverschil met Nederland voelde we nog wel maar het gaaat steeds beter.

Morgen gaan we boodschappen doen in downtown Edmonton, het centrum van Edmonton.

Tot de volgende keer

Danny, Sam en Karin

Ernst

Leuk verhaal. Hebben jullie na het shoppen nog geld over voor de rest van de vakantie

Sjanie

O,o Karin,denk aan de koffers die zo te zwaar worden met al je inkopen. Haha.
Wat heerlijk om jullie zo te volgen. Geniet maar lekker.

Lisanne

Super leuk allemaal!! Gelijk ook weer zin om naar Canada te gaan!

Carine

Wat superleuk m jullie zo te volgen en een beetje mee re beleven. Geniet maar lekker !